Mitä uutta viestinnässä ja PR:ssä on tulossa?
Cision ja PRWeek toteuttivat jälleen kerran vuosittaisen Global Comms Raportin kartoittaakseen ja ymmärtääkseen viestijöiden tämän hetkiset suurimmat haasteet ja mahdollisuudet. Kysyimme yli 500: lta kokeneimmalta viestinnän ammattilaiselta seitsemässä eri maassa heidän mielipiteitään ja kokemuksiaan, saadaksemme syvällisemmän käsityksen siitä, miten viestijät käyttävät ja ovat vuorovaikutuksessa teknologian, datan, mittaamisen, sisällön ja vaikuttajien kanssa.
Tuloksista käy ilmi muun muassa seuraavaa:
- 87 prosenttia viestintäjohtajista sanoo, että johtoryhmä on pyytänyt enemmän neuvoja viestintäjohtajilta viime vuoden aikana, kuin aiemmin.
- 91 prosenttia viestintäjohtajista on samaa mieltä siitä, että nykypäivän viestintäammattilaisten on oltava myös vahvoja data-analyytikkoja.
- PR-ammattilaisten suurin haaste tällä hetkellä on “datan muuntaminen hyödynnettäväksi tiedoksi”.
Raportti tarjoaa myös tietoa mm. seuraavista aiheista:
- Miten brändit jatkavat sisältöstrategioidensa mukauttamista COVID:n seurauksena.
- Uudet työkalut, teknologia ja taktiikat, jotka ohjaavat strategiatyötä.
- Miten viestinnän ja PR:n rooli kehittyy yhä edelleen.
Lue lisää saadaksesi ajatuksia, joita voit soveltaa omassa työssäsi ja johtaa tiimisi menestykseen vuonna 2022.