Ajattelemalla kehität sijoittajasuhteita myös kesällä
kesäk. 28, 2022

Ajattelemalla kehität sijoittajasuhteita myös kesällä

Hyvän sijoittajatarinan tunnistaa siitä, että sen voi kertoa yhtä hyvin numeroin kuin sanoin. Tärkeintä on, että sijoittajatarinan rakennuspalikat ovat totta ja itse tarina uskottava, houkutteleva ja yhtiölle yksilöllinen. Lue lisää Mikko Merisaaren ...

Pitkäjänteistä sijoittajaviestintää ei kannata hylätä koronan takia
kesäk. 04, 2020

Pitkäjänteistä sijoittajaviestintää ei kannata hylätä koronan takia

Koronakriisin akuutti vaihe on ohi, mutta monessa yrityksessä kriisi jatkuu muodossa tai toisessa vielä pitkään. Sopeuttamistoimet, uusiksi menneet ennusteet ja […]

Pitchaaminen vai tiedote – kumpaa kannattaa suosia?
kesäk. 01, 2020

Pitchaaminen vai tiedote – kumpaa kannattaa suosia?

Monelle viestinnän ammattilaiselle lehdistötiedotteen kirjoittaminen ja jakelu räätälöidyille toimittajalistoille sujuu jo rutiinilla. Toisaalta henkilökohtaisempi lähestyminen, eli pitchaaminen saattaa tuntua edelleen […]

Mitä toimittajat toivovat viestijöiltä korona-aikana?
toukok. 08, 2020

Mitä toimittajat toivovat viestijöiltä korona-aikana?

Julkaisimme hiljattain vuosittaisen State of the Media -tutkimuksemme. Median tilanteesta ei vuonna 2020 voida puhua mainitsematta koronapandemiaa, joten lähetimme toimittajille […]

Viestijä, syyllistytkö näihin virheisiin?
toukok. 07, 2020

Viestijä, syyllistytkö näihin virheisiin?

Cisionin vuosittaisessa State of the Media -tutkimuksessa nousi jälleen tänä vuonna esiin muutamia asioita, joita toimittajat viestijöiltä toivoisivat. Etenkin juttuaiheita […]

Onko koronasta pakko viestiä? Vinkkejä poikkeusajan viestintään
huhtik. 09, 2020

Onko koronasta pakko viestiä? Vinkkejä poikkeusajan viestintään

Poikkeuksellinen ja epävarma tilanne jatkuu Suomessa edelleen. Itse sairauden ja sen hillitsemisen lisäksi keskustelu käy kuumana myös tilanteen talousvaikutuksista. Keräsimme […]

“Avoin viestintä huonoistakin asioista luo luottamusta”
huhtik. 02, 2020

“Avoin viestintä huonoistakin asioista luo luottamusta”

Koronaepidemia on syössyt talouden epävarmuuden aikaan ja nyt eletään monella tavalla haastavaa aikaa myös sijoittajaviestinnän kannalta. Moni yritys joutuu viestimään […]

Asiantuntija: kriisitilanteessa sisäisen viestinnän rooli on keskeinen
maalisk. 26, 2020

Asiantuntija: kriisitilanteessa sisäisen viestinnän rooli on keskeinen

Strategisen viestinnän ja muun muassa maineenhallinnan asiantuntija Riitta Laine Pohjoisranta BCW:ltä muistuttaa, että kriisitilanteessa myös sisäisen viestinnän rooli on tärkeä. […]

Webinaarin järjestäminen – näillä vinkeillä onnistut ja vältät yleisimmät virheet
maalisk. 25, 2020

Webinaarin järjestäminen – näillä vinkeillä onnistut ja vältät yleisimmät virheet

Yhä useampi yritys joutuu perumaan tapahtumiaan koronaepidemian vuoksi. Nyt onkin oikea aika miettiä, voisiko yleisölle jakaa tietoa webinaarien avulla. Falcon.io on […]

Haastattelu: Asiantuntijan vinkit onnistuneeseen kriisiviestintään
maalisk. 23, 2020

Haastattelu: Asiantuntijan vinkit onnistuneeseen kriisiviestintään

Koronaepidemian leviäminen Suomeen on monelle yritykselle kriisi, joka vaatii strategista viestintää asiakkaille ja sidosryhmille. Miten viestiä kriisistä, joka koskettaa kaikkia […]

5 vinkkiä vaikuttavampaan viestintään
maalisk. 05, 2020

5 vinkkiä vaikuttavampaan viestintään

Vaikuttajat ja vaikuttavuus ovat olleet markkinoinnin ja viestinnän kuumin puheenaihe viime vuosina, eikä loppua näy. Vaikuttajat eivät kuitenkaan ole uusi ilmiö, […]

Etsimme Account Manageria Cisionin tiimiin
helmik. 28, 2020

Etsimme Account Manageria Cisionin tiimiin

Etsimme Cisionille kunnianhimoista Account Manageria asiakkuudenhoitotiimiin Autotaloon Kampin toimistoomme!   Keskityt sinulle osoitettujen, olemassa olevien asiakkaiden hoitoon sekä tilaisuuden tullen uusien...

Vieraskynä: Sosiaalinen media ja IR-viestintä
helmik. 25, 2020

Vieraskynä: Sosiaalinen media ja IR-viestintä

Cisionin Pohjoismainen toimitusjohtaja Magnus Thell pohtii vieraskynätekstissään sosiaalisen median ja vaikuttajien hyödyntämistä sijoittajaviestinnässä. Toistaiseksi sosiaalista mediaa ei Pohjoismaissa juurikaan hyödynnetä […]

Onnistunut IR-viestintä toimii tulkkina yrityksen ja sijoittajien välillä
helmik. 25, 2020

Onnistunut IR-viestintä toimii tulkkina yrityksen ja sijoittajien välillä

Sijoittajaviestintää ohjaavat tiukat säädökset, mutta myös näiden säädösten sisään mahtuu monenlaisia tapoja hoitaa sijoittajaviestintää. Menestyksekkäästi sijoittajasuhteitaan hoitavan IR-tiimin tulee kuitenkin muistaa […]

Millaista sisältöä toimittajille kannattaa lähettää?
helmik. 18, 2020

Millaista sisältöä toimittajille kannattaa lähettää?

Lehdistötiedote on perinteisin tapa lähettää yrityksen uutisia toimittajille ja tavoitella sitä kautta medianäkyvyyttä. Perinteinen tiedote toimii edelleen melko hyvin ja toimittajat […]

Miksi viestinnän ammattilaisen tulisi kiinnostua hakukoneoptimoinnista?
helmik. 04, 2020

Miksi viestinnän ammattilaisen tulisi kiinnostua hakukoneoptimoinnista?

Hakukoneoptimointi eli SEO on perinteisesti mielletty digitaalisen markkinoinnin työkaluksi. Käytännössä hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan yrityksen verkkosivujen sijoitusta esimerkiksi Googlen hakutuloksissa. Yrityksen kannalta on...

Kuinka hallita sijoittajien odotuksia sijoittajaviestinnän keinoin?
tammik. 28, 2020

Kuinka hallita sijoittajien odotuksia sijoittajaviestinnän keinoin?

Sijoittajaviestinnän tehtävänä on kommunikoida yrityksen tarinaa ja taloudellista tilannetta sijoittajille ja muille sidosryhmille. Tavoitteena on, että yrityksen arvostus markkinoilla olisi mahdollisimman […]

Viestitkö tulevaisuudessa ihmisille vai roboteille?
tammik. 28, 2020

Viestitkö tulevaisuudessa ihmisille vai roboteille?

Lukeeko pörssitiedotteesi ihminen vai robotti? Tulevaisuudessa tiedotteen saattaakin lukea yhä useammin robotti tai jokin muu tekoälyä hyödyntävä algoritmi. Mistä oikein on […]

Vieraskynä: 2020: Vastuullisuus ja kestävä kehitys
tammik. 28, 2020

Vieraskynä: 2020: Vastuullisuus ja kestävä kehitys

Nasdaq Helsingin viestintäjohtaja Maarit Bystedtin mukaan suomalaisten pörssiyhtiöiden vastuullisuusraportointi on maailman huippuluokkaa. Lisäksi hän tarjoilee katsauksen tulevaan pörssivuoteen. Vastuullinen sijoittaminen […]

Päivitä lehdistötiedotteesi uudelle vuosikymmenelle
tammik. 23, 2020

Päivitä lehdistötiedotteesi uudelle vuosikymmenelle

Vaikka viestintä onkin viime vuosina ollut kovassa muutoksessa ja teknologia on kehittynyt kovaa vauhtia, pitää lehdistötiedote edelleen pintansa. Ja vaikka viestijältä […]

Varmista viestisi näkyvyys – Cisionin vinkit sisältöjen optimointiin
tammik. 21, 2020

Varmista viestisi näkyvyys – Cisionin vinkit sisältöjen optimointiin

Kun tuotat sisältöä, oli se sitten blogiteksti, sosiaalisen median päivitys tai lehdistötiedote, itse sisältö on aina tärkein. Haluat viestiä laadukkaasti […]

Millaisia taitoja viestijä tarvitsee vuonna 2020?
tammik. 13, 2020

Millaisia taitoja viestijä tarvitsee vuonna 2020?

Ainoa varma asia on muutos. Näin se on myös viestinnässä. Uuden vuosikymmenen kynnyksellä viestinnän kehitys ei ainakaan näytä pysähtyvän. Päinvastoin, […]

Ota ansaittu media osaksi markkinointikampanjoita
tammik. 07, 2020

Ota ansaittu media osaksi markkinointikampanjoita

Kannattaako ansaittua mediaa ja viestintää hyödyntää osana markkinointikampanjoita? Lue tästä Cisionin vinkit ansaitun median hyödyntämiseen.

Mistä tiedän, onko tiedotteeni tehokas?
tammik. 02, 2020

Mistä tiedän, onko tiedotteeni tehokas?

Vielä nykyäänkin moni viestinnän ammattilainen tuskailee, miten voisi osoittaa työnsä arvon organisaation johdolle. PR ja viestintä ovat aiemmin olleet huonosti […]

Vastuullisuus on tekoja, ei viestintää
jouluk. 03, 2019

Vastuullisuus on tekoja, ei viestintää

Yritykset julkistavat kilpaa vastuullisuustavoitteitaan ja vastuullisuuskysymykset nousevat esiin yhä useammin myös sijoittajaviestinnässä. Yrityksen ilmastotavoitteet tai yhteiskuntavastuu ovat asioita, joista halutaan […]

Pörssiyhtiön verkkosivut – kuinka viestiä tehokkaasti eri sidosryhmille?
jouluk. 03, 2019

Pörssiyhtiön verkkosivut – kuinka viestiä tehokkaasti eri sidosryhmille?

Verkkosivut ovat tärkeä osa pörssiyhtiön viestintää ja ne ovatkin yleensä ensisijainen tietolähde yrityksen sidosryhmille. Cisionin IR-seminaarissa marraskuun lopussa keskityimme puhumaan pörssiyhtiön verkkosivuista […]